Nabiera rumieńców budowa drogi S11, która zapewni sprawny dojazd z woj. śląskiego przez Poznań i Piłę do środkowej części Pomorza. GDDKiA złożyła do RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla 49-kilometrowego odcinka trasy. Jej przyznanie otworzy drzwi do pozwolenia na budowę.
Opisywany odcinek wiedzie od Jarocina do Ostrowa Wielkopolskiego. Uzyskanie decyzji środowiskowej będzie jednoznaczne z zatwierdzeniem przebiegu nowej drogi ekspresowej i pozwoli rozpocząć starania o uzyskanie pozwolenia na budowę.
Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Będzie miała ponad 600 km długości w woj. śląskim, opolskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km, w co wlicza się 35 km wspólnego przebiegu S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina, obwodnice Poznania, Jarocina, Szczecinka i Ostrowa Wielkopolskiego.
Biorąc pod uwagę stan zaawansowania robót, najbliższy ukończenia jest fragment na Pomorzu.
Jeszcze w 2023 roku oddany do użytku zostanie odcinek z Koszalina do Bobolic długości 11 km. Z kolei w przetargu na wybór wykonawcy jest 24-kilometrowy odcinek z Bobolic do obwodnicy Szczecinka, przy granicy z woj. wielkopolskim. Jeśli ten fragment powstanie, a ma się to stać w 2026 roku, wówczas cały fragment drogi w woj. zachodniopomorskim będzie gotowy.
Prace budowlane prowadzone są aktualnie jeszcze w jednym miejscu – to licząca 25 km obwodnica Olesna w woj. opolskim, do granicy z woj. śląskim. Ma być gotowa w II kwartale 2023 roku.
W tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetargi na budowę trzech kolejnych odcinków S11: Oborniki - Poznań Północ wraz z obwodnicą Obornik (22 km), Ostrów Wielkopolski – Kępno (34,3 km) oraz Kępno - początek obwodnicy Olesna (45,8 km). Łączna długość trzech odcinków planowanych do przetargu na budowę wyniesie około 103 km. Jeśli dodamy do tego wymieniony wyżej odcinek Bobolice – Szczecinek, GDDKiA będzie chciała skierować w tym roku do budowy 127 km drogi S11.
Dla czterech odcinków: Szczecinek - Piła, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz wspomniany na wstępie Jarocin – Ostrów Wielkopolski, drogowcy są na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej (DŚU). Natomiast w tym roku GDDKiA planuje złożyć jeszcze wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła - Ujście.
Najmniej zaawansowana jest realizacja odcinka śląskiego. Jego długość wynosi 61 km, a realizowany będzie w dwóch etapach. Pierwszy długości około 36 km wytyczony będzie od obwodnicy Olesna na granicy województw do Tarnowskich Gór. Drugi, długości 25 km, obejmujący też obwodnicę Tarnowskich Gór, zakończy się na węźle autostrady A1 w Piekarach Śląskich. GDDKiA przygotowuje się do złożenia w RDOŚ wniosków o decyzje środowiskowe dla obydwu etapów. Wniosek o graniczny odcinek ma być złożony jeszcze w II kwartale tego roku, a o drugi odcinek – w trzecim kwartale. Budowa planowana jest na lata 2026 – 2030.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
696Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
662Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
564Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
553Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
530Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0