Umowa jest konsekwencją wygranego przez grupę DB Schenker Rail Polska przetargu, w którym startowali wszyscy liczący się w kraju przewoźnicy kolejowi.
W ramach pierwszej umowy realizacyjnej DB Schenker Rail Polska od 1 stycznia 2014 do końca 2018 roku przywiezie do elektrowni w Rybniku 19.2 mln ton węgla z kopalń należących do Kompani Węglowej, Katowickiego Holdingu Węglowego, Jastrzębskiej Spółki Węglowej, PG Silesia oraz LW Bogdanka.
Druga umowa realizacyjna dotyczy obsługi bocznicy kolejowej należącej do EDF Polska oddział w Rybniku, gdzie w okresie 2014 – 2018 DB Schenker Rail Polska zobligowała się do obsługi 19.2 mln ton węgla.
– Wygranie kontraktu na przewóz węgla i obsługę bocznicy EDF Polska oddział w Rybniku jest potwierdzeniem konkurencyjności i niezawodności świadczonych przez nas usług. Po raz pierwszy przewoźnik zapewnia obsługę całego łańcucha logistycznego z jednego źródła. Poczynając od planowania, poprzez produkcję, kończąc na wyładunku. Na każdym z tych etapów jesteśmy odpowiedzialni za realizację usługi zgodnie z oczekiwaniem naszego klienta – mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Tagi: DB Schenker, DB Schenker Rail Tabor, EDF Rybnik S.A., bocznica kolejowa, inwestycja, Christian Schreyer
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co z tym nadzorem korporacyjnym i audytem wewnętrznym? Uniwersytet Ekonomiczny zaprasza na konferencję
+6 / -0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+3 / -0"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
+3 / -7Rewolucja w kilometrówce? Rząd chce włączyć elektryki i samochody hybrydowe
+2 / -11MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+15 / -43Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~BRUTUS77 2013-12-23
16:57:02
Fajnie piszą a że ludzi którzy tam pracowali po 30 lat pozbyli się w bestialski sposób to już nic nie napiszą.
~AFRO 2013-12-23
18:23:48
Wszystkie okoliczne kopalnie obsługuje db, elektrownie przejmie po kotlarnii - to gdzie jest PKP? Serio się nie opłaca?
~siwy1982 2013-12-23
19:11:59
Cargo nie ma ludzi żeby terminowo podstawiać sklady pod załadunek dla kopalń, a co dopiero pchac sie na bocznice... bardziej się opłaca obslugiwać eksport... swoja drogą ciekawe skąd DB weźmie węglarki dla EDF skoro już teraz podstawiają same złomy.. ehh
~fandango1972 2013-12-25
16:34:38
W ten oto przykładowy sposób firma zagraniczna wygryza polską firmę. I jak ma nie być u nas bezrobocia? Czy byłoby w Niemczech do pomyślenia żeby u nich spółka z grupy DB przegrała z jakąś zagraniczną firmą.
~ 2013-12-26
10:40:34
~fandango1972 Co Cię tak dziwi ? EDF to francuska firma więc dlaczego ma dawać zarabiać polskiej a nie np. niemieckiej ? A przy okazji, skoro taki z Ciebie patriota to w jakim supermarkecie robiłeś zakupy przed świętami ? ... w polskim ???
~fandango1972 2013-12-26
15:53:15
Jak nie będziemy zwracać uwagi na takie rzeczy, nawet na zasadzie "kropla drąży skałę" to niedługi będziemy dla Zachodu tylko rynkiem zbytu i ewentualnie darmową siłą roboczą. Polskich supermarketów jest niewiele, za to przewoźnik kolejowy jest duży i znaczący. Niemcy czy Francuzi potrafią bardziej dbać o własne interesy.
~Arteks 2013-12-27
10:07:44
@afro - transport węgla pociągami jest bardzo rentowny i opłacalny dla przewoźnika ale chyba nie zauważyłeś, że był przetarg i to w przetargu okazało się, że oferta DB Schenker jest po prostu lepsza. Przez kilka ostatnich lat dowozem węgla dla EDF zajmowało się PKP Cargo, teraz role się odwrócą. Nie widzę w tym niczego złego. W okolicy Rybnika ani Cargo ani DB Schenker nie narzekają na brak pracy bo ruch towarowy jest tu ogromny i pracy starcza dla wszystkich. @fandango1972 - mylisz się. W Niemczech również są inni przewoźnicy którzy organizują transporty poza DB.
~qdobp 2013-12-27
11:43:20
w niemczech kolebce db my czyli pkp cargo prowadzi przewozy towarowe taj jak w czechach, slowacji węgrzech...
a obsluge edf to dopiero za rok, bo w 2014 pkp cago bedzie dalej obslugiwac .
pozdro.
~Arteks 2013-12-27
21:52:19
@qdobp - w artykule pisze że od stycznia, a od chłopaków z DB Schenker też słyszałem że nowa umowa obowiązuje już przyszły rok.
~Lateks 2013-12-28
11:47:24
Arteks a rozmawiałeś z załogą DB ?? ile zarabia i na jakich warunkach?
Ile kasy PTKIGK zostawiało w Rybniku jako np. sponsor klubów sportowych a ile teraz DB wyprowadza zysku do Niemiec ?
Super nic tylko się cieszyć ale Elektrownia Rybnik też płaci kasę za używanie znaku towarowego EDF jak by ktoś nie wiedział...
~anty pis 2013-12-28
16:04:20
wygrali przetarg bo pracownicy zarabiają 1600-2000 zł netto jak białe murzyny to jest śmieszne (jak za to rodzine utrzymać)
wielka firma za 400 euro
~Kurz 2013-12-29
14:59:29
Jeśli Firma wkoło
Wszystko sponsoruje,
To wtedy robolek,
Najczęściej, bieduje.
~qdobp 2013-12-29
20:46:24
~Arteks
mam 2 źródła i każde mówi co innego , zobaczymy w styczniu.
~isiu 2013-12-29
20:49:09
Stego co wiem to kotlarnia pracuje tam raptem może trzy lata a chłopaki z elektrowni już dawno zmienili oddział kolejowy na inny ,a aktualni pracownicy to robole z DB którym brutto nie pasowało po zmianach
~Arteks 2013-12-29
21:29:11
@lateks - z tymi zachodnimi korporacjami jest co prawda tak, że zyski wyprowadzają do siebie ale tak naprawdę warto też w tym kontekście pamiętać o inwestycjach jakie robią w Polsce. DB Schenker otwarło nowy zakład remontujący wagony, kupiło bardzo nowoczesne lokomotywy elektryczne Vectron. Firma jest na tyle stabilnym pracodawcą, że niedawno na którymś z portali biznesowych była w 10 pracodawców u których chcianoby pracować... Jak to jeszcze znajdę to rzucę linkiem. Nawet EDF którego osobiście nie lubię wtopiło już w Rybniku sporą kasę zarówno przy inwestycji związanej z odsiarczaniem jak i przy ostatniej związanej z przygotowaniem do rozbudowy (układy torowe bocznic itd.).
~qdobp 2014-01-03
08:32:36
no i jednak cargo dalej obsluguje edf a db przejelo przewozy od pozostalych przewoznikow.
~ 2014-01-06
21:14:44
czy ktoś piszący tutaj jest pracownikiem db, bo mam wrażenie, że nie
w polsce nie ma ochrony zakładów rodzimych, tylko dla zatkania dziury budżetowej robi się dziką prywatyzację przekazując zakłady zagranicznym "inwestorom" zwalczającym polską konkurencję
~porucznigd 2014-01-12
19:00:00
~fandango1972: "I jak ma nie być u nas bezrobocia"? Mówisz, że to sami Niemcy będą skierowani do pracy?